dilluns, 19 de novembre del 2012

Votar o no votar

Falten pocs dies per a les eleccions del segle. De fet, aquí en falten menys que allà, perquè els inscrits al CERA hem de votar als consolats respectius entre el 21 i el 23 de novembre. Jo tinc sort, perquè em queda a prop de casa i hi puc anar a peu, però més d'un haurà de fer quilòmetres per poder exercir el seu dret de vot, això sí, sempre que no hagi estat desqualificat en la carrera d'obstacles que suposa aquest bonic concepte del voto rogado.

Fins ara, en totes les convocatòries, rebíem directament a casa la documentació per votar. Després, decidíem lliurement si llençàvem la paperassa a la paperera o exercíem el nostre dret democràtic. Ja em perdonareu, però jo fins ara m'havia acollit sempre a la primera opció, per mandra, deixadesa o impuntualitat. L'única vegada que ho vaig intentar vaig anar un dia tard a Correus a buscar els papers, i ja els havien retornat. De tota manera, d'interès pels resultats, coalicions i discursos n'hem tingut sempre. Que consti.

Aquesta vegada, però, és diferent. I sembla que tots els expatriats ho veiem de la mateixa manera, perquè n'estan sortint de sota les pedres. Per això molts hem rogat. I alguns sembla que ho hem aconseguit: el paredetrès va rebre la seva documentació dimecres passat; la meva s'ha fet esperar fins aquest dissabte. Però ha arribat. Després de fer-hi un cop d'ull, però, m'he acabat de convèncer que això de votar no és xauxa i que requereix la màxima concentració. Per no fer-ho malament i enviar un bunyol de vot nul cap allà.

Dins el sobre marró marcat "exprès" (deu ser una broma), hi ha les paperetes, el sobre per a les paperetes, el sobre on posar-hi el sobre de les paperetes i votar al consolat i el sobre on posar-hi el sobre de les paperetes i votar per correu, més dos certificats de l'oficina del cens, un dels quals s'ha de lliurar en mà al consolat i l'altre s'ha de ficar en un sobre... però en quin? Jo em guiaré per les mides. El sobre de les paperetes és el més petit, o sigui que està clar que ha d'anar dins d'un altre. I el certificat és tan gran que segur que no va al sobre de les paperetes. O potser sí. Ves que no em torni a agafar la mandra i decideixi no votar. Per por a fer-ho malament, i a les cues que em temo que hi haurà, perquè amb aquesta nova fornada d'immigrants, aquí al consolat no donen l'abast. Ah, i no oblidem de ficar al sobre x una còpia del DNI, perquè es veu que la que vam enviar amb la sol·licitud de voto rogado no serveix.

De tota manera, com que demà ja em toca anar al consolat a renovar el passaport de la Mitjana, que té la gràcia de caducar cada dos anys, indagaré una mica a veure si s'espera gran assistència de votants. I si hi haurà els típics interventors, o hi ha el risc que tots els sobrets acabin a la trituradora de documents. I tots contents.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada