dimarts, 13 de novembre del 2012

Cada setmana un món nou

Dimarts és el dia ideal per parlar del fenomen Tchibo. Perquè és el dia del canvi temàtic: el boca-orella ja ha escampat per la ciutat que aquesta setmana toca parament de la llar adventil. I com que qui no corre, vola, hores d'ara les botigues deuen ser plenes de gent remenant. I comprant, perquè la gràcia de Tchibo també són els preus. Tot això, amb una olor de cafè d'aquelles que te'n faria prendre cinc tasses. Si no fos perquè una ja no tolera la cafeïna més enllà de les nou del matí.

Per als qui no sapigueu encara de què us parlo, us diré només que Tchibo és una cadena de botigues-cafè que combinen a la perfecció la venda de cafè en gra i mòlt amb la de productes agrupats temàticament, amb la gràcia afegida que cada setmana canvien l'assortiment i ofereixen de tot i més a preus populars.

Els Kindergarten són un dels showrooms de Tchibo. I això ho saben. Un parell o tres de cops l'any, l'empresa posa a la venda roba i complements infantils. Un èxit de venda amb conseqüències uniformadores. En l'última tongada, el tema van ser els mussols. Resultat: a cada grup del Kindergarten hi ha com a mínim 4 o 5 nens i nenes amb el mateix impermeable, les mateixes botes d'aigua i els mateixos pantalons de pluja (els famosos Matschhose). Vist així, potser seria més pràctic que el mateix Kindergarten n'encarregués un per a cada nen.

Però no us penseu que Tchibo només ven roba i parament de la llar. I ara. El catàleg inclou roba d'esport, mobles, aparells electrònics, mòbils (fins i tot tenen companyia pròpia!), viatges i, evidentment, cafès de tota mena. Què més es pot demanar? Poder-ho comprar per internet i que t'ho enviïn a casa? Fet. Que hi hagi un estand de Tchibo en alguns supermercats? Fet, també. Tchibo és omnipresent i fa temps que penso que als seus responsables de màrqueting se'ls hauria de reconèixer el mèrit, perquè la seva estratègia funciona: gran varietat, preus baixos, qualitat correcta i disseny actual. Chapeau.

1 comentari:

  1. M'ho has intentat explicar de moltes maneres, fins i tot m'hi vas portar.... Però realment és un concepte que Aquí no acabem d'entendre. Quan s'exporti (segur que acabarà passant), ens hi sumarem amb el mateix entusiasme, seguríssim!

    ResponElimina