dimarts, 1 d’octubre del 2013

Elternabend

Voluntaris?
El Gran i els seus companys de classe han canviat de senyoreta. La nostra estimada FrauB, que els havia de fer de tutora també a segon, ha plegat. S'ha prejubilat. Abans de fer els cinquanta-cinc. Part de culpa deuen tenir els dinou mascles que li van fer perdre la veu repetides vegades el curs passat. I un parell de baixes per esgotament, també. Sigui com sigui, les vuit nenes de la classe no van poder compensar l'efecte tsunami de tenir una classe plagada de vailets, i a final de curs va anunciar que havia rebut la confirmació del ministeri que els seus problemes d'oïda li permetien retirar-se i abandonar el vaixell. Campi qui pugui.

Després de moltes especulacions, el premi de la classe 2A se'l va endur una altra FrauB, mare primerenca recent que assumia per primera vegada aquesta reponsabilitat. La nova FrauB va agafar, suposem que amb optimisme, les regnes de la classe 2A, però sembla ser que ja se li han escapat. El Gran no, que no explica res, però alguns companys més bocamolls ja han manifestat que la senyoreta "crida molt". És normal, penso jo, que amb tres criatures cada dia supero diverses vegades el llindar de decibels permès o, si més no, recomanable. Però ha arribat a orelles dels paresdetrès que els crits de la nova FrauB han fet plorar un parell de nenes de la classe, i que fins i tot l'altre dia se'ls va disculpar per haver perdut els nervis. O els papers.

Per aquest motiu, sobretot, m'hauria agradat molt poder assistir a la reunió de pares, el famós Elternabend, que aquest vespre organitza FrauB a l'escola. La meva campana és obligada. A aquella hora seré a l'aeroport esperant l'últim vol del dia cap a Casa, per fer-hi una visita llampec. Com a bona mare d'alumne que sóc, ja m'he disculpat per escrit i li he demanat que si hi ha res important, m'ho faci saber. Perquè està vist i comprovat que del Gran no me'n puc refiar. Perquè no m'avisa quan, com avui, ha de portar un Schneidebrett, un ganivet, un drap i una poma (vés a saber per a quin experiment). I perquè si li pregunto quin dia té biblioteca, em diu que no ho sap, tot i que a casa ja hi ha dos llibres.

El networking dels últims anys em permetrà estar informada de tot, tot i tot el que passi aquest vespre. De si, com l'any passat, algun pare voldrà canviar el dia assignat als deures perquè el seu fill o filla té classe de pintura aquell dia. De si aquest any sembla que l'epidèmia de polls serà millor o pitjor que la de l'any passat. Però, més que mai, de si la nova FrauB té la classe im Griff o no. De si s'han assenyalat amb el dit els culpables del rebombori diari. De les activitats que requereixen la participació voluntària i desinteressada de mares i pares. I d'algunes tafaneries més.

El millor de tot plegat és que no em tocarà amagar-me durant l'elecció dels dos portaveus de la classe. I això no té preu.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada