dimarts, 11 de desembre del 2012

En quarentena

Les reflexions de naturalesa més profunda que des de dissabte tinc ganes de bolcar en aquest bloc hauran d'esperar. Fins que la casa estigui neta de virus i bacteris. I qui sap si va per llarg.

Aquest any ja havíem llançat les campanes al vol i ens crèiem immunes a l'habitual col·lecció de malalties que afloren per aquestes dates, però dijous va arribar la mes temuda de totes, l'arma biològica per excel·lència: el Magen-Darm, àlies gastroenteritis o tropell de panxa. La clau de l'èxit d'aquest simpàtic virus, la pesta del segle XXI, és que treballa en silenci i no es deixa ni intuir fins que esclata amb tota la seva virulència. I això va passar dijous. La víctima: una maredetrès presa ja aleshores d'una afonia que encara arrossega i que comença a tocar el voraviu. Sempre plou sobre mullat.

El KO va durar les típiques vint-i-quatre hores, durant les quals la maredetrès va jugar-se el físic i va posar en perill la integritat del cotxe familiar. Perquè el Gran feia la funció de Nadal i era imprescindible l'assistència parental per sentir-li dir la frase núm. 18, que és la que li havia tocat. Armada de valor, enmig d'una (no exagerem) tempesteta de neu, amb una bossa de plàstic a punt, vaig fer la meva entrada triomfal quan la funció ja havia començat i anaven per la frase 6 o 7. Salvada. El Gran va dir la seva de forma intel·ligible, rítmica i amb una pronúncia que els seus pares ni d'aquí a 20 anys aconseguiran. I em va mirar i va somriure. 

Amb la sensació del deure complert, em vaig deixar caure en una cadira i vaig esperar que acabessin de recitar la història del Nikolaus (unes 55 frases). Dues cançonetes, repartiment de Nikolaus i aplaudiment. Quan els altres pares, més frescos que jo, van començar a repartir galetes i cafè, vaig pensar que era el moment de tocar el dos. Per no fer un espectacle penós allà al davant.

No sé com vaig arribar a casa, perquè la resta del dia me la vaig passar dormint. I, gràcies a la complicitat d'una marededós perfecta de qui algun dia us parlaré, no em va caldre treure forces de flaquesa i anar a buscar el Gran a la tarda. Gottseidank. El paredetrès es va ocupar de la resta. I jo així l'endemà ja vaig tornar a ser persona.

Però evidentment la capacitat encomanadora d'aquest virus s'havia de fer notar, i la segona víctima ha estat el Petit. Ja fa tres dies que vessa per dalt i per baix, però sembla que ja enfila la recuperació i que aviat podrà tornar al Kindergarten. Amb la Mitjana, que ahir també va quedar-se a casa perquè no parava de tossir. I així aquesta maredetrès, a banda de posar ordre en els papers familiars i fer les mil gestions que té pendents, podrà dedicar-se a escriure sobre un tema cabdal com és l'educació bi o tricultural (segons com es miri) dels seus tres Sprösslings.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada